Düzenlemeye göre, kayıt dışı telefonlar Türkiye’de hiçbir operatörden hizmet alamayacak. Yurt dışından getirilen cihazların yasal olarak kullanılabilmesi için belirlenen kayıt ücretinin 54 bin 258 TL olduğu bildirildi. Kayıt ve ödeme işlemlerinin e-Devlet üzerinden gerçekleştirileceği ifade edildi.
Açıklamada, yurt dışından getirilen telefonların 120 gün içinde kayıt altına alınmasının zorunlu olduğu hatırlatıldı. Ayrıca yapılan teknik incelemelerde, çift SIM kartlı cihazların ikinci IMEI numarasının farklı bir cihaz gibi kaydettirildiği ve tek pasaport hakkıyla birden fazla telefonun sisteme işlendiği tespit edildi.
Mevzuata göre bir kişinin üç yıl içinde yalnızca bir adet yurt dışı telefon getirme hakkı bulunuyor. Usulsüz işlemler nedeniyle Türkiye genelinde yüz binlerce cihazın risk altında olduğu belirtilirken, BTK’nın denetimlerini artırdığı ve geçici kullanım yöntemlerinin geçerliliğini yitirdiği kaydedildi.
Yetkililer, belirlenen süre içerisinde kayıt işlemi yapılmayan cihazların tamamen şebeke dışı kalacağını vurguladı.