Sakarya’da kavşaklara yenilikçi çözüm: Trafik ışıkları kesintilere karşı artık daha güvenli

Sakarya Büyükşehir Belediyesi, kavşak kontrol cihazlarında yaşanan aşırı ısınma ve elektrik kesintilerinden kaynaklanan arızalara karşı yenilikçi bir uygulamayı hayata geçirdi. Yeni sistemle birlikte sinyalizasyon altyapısında kesintisiz çalışma ve güvenlik seviyesinin artırılması hedefleniyor.

GÜNCEL - 25-06-2026 16:21

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Altyapı Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Trafik Şube Müdürlüğü tarafından geliştirilen uygulama kapsamında, kavşak kontrol panolarının elektrik hattına güneş enerjisi paneli entegre edildi.

Aşırı ısınma kaynaklı arızalara karşı önlem

Mevcut sistemlerde kavşak kontrol panolarının doğrudan güneş ışığına maruz kalması nedeniyle özellikle yaz aylarında aşırı ısınma kaynaklı trafik ışığı kapanmaları yaşanabiliyordu. Yeni uygulamayla birlikte cihazların üzerine monte edilen güneş panelli çatı, hem gölgelik görevi görüyor hem de enerji üretimi sağlıyor.

Üretilen enerji akü sistemlerinde depolanarak sinyalizasyon cihazlarının enerji ihtiyacına katkı sunuyor.

18 saate kadar kesintisiz çalışma

Geliştirilen sistem sayesinde trafik ışıkları, GES desteğiyle arıza yaşansa bile yaklaşık 18 saate kadar güneş enerjisiyle çalışabiliyor. Arızanın gece saatlerinde meydana gelmesi durumunda ise batarya desteği devreye girerek sistemin yaklaşık 7 saat boyunca aktif kalmasını sağlıyor.

Trafik güvenliği ve enerji tasarrufu

Yeni uygulama ile birlikte kavşaklarda yaşanan ani sinyalizasyon kesintilerinin önüne geçilmesi, trafik güvenliğinin artırılması ve yaya güvenliğinin korunması amaçlanıyor. Ayrıca sistemin enerji maliyetlerini düşürdüğü ve özellikle uzak ilçelerde oluşabilecek kesintilerde ekiplerin müdahale süresine katkı sağladığı belirtiliyor.

Elektrik kesintilerinde sinyalizasyon sistemlerinin devre dışı kalmasının oluşturduğu kaza riski, yeni sistemle birlikte önemli ölçüde azaltılmış olacak.

Günün Diğer Haberleri