Oyunların ve Yayın Platformlarının Tehlikeli Yüzünü Ortaya Koyan Rapor: Şiddet ve Aşırılık Yanlıları Kol Geziyor

Rapor, çok oyunculu çevrim içi oyunların ve yayın plarformlarının, gençlere aşırılıkçı görüşleri ve şiddeti empoze etmek için kullanıldığını gösteriyor.

TEKNOLOJİ - 27-05-2023 21:52

Oyunların ve Yayın Platformlarının Tehlikeli Yüzünü Ortaya Koyan Rapor: Şiddet ve Aşırılık Yanlıları Kol Geziyor

Oyunların, özellikle de şiddet içerikli olanların oyuncuları şiddete yönlendirip yönlendirmediği uzun yıllardır pek çok kez tartışma konusu oldu. Ancak son dönemde meydana gelen bazı olaylar, meselenin oyunun kendisinde değil 'ortamında' olduğunu gösteriyor.

Örneğin Animal Crossing: New Horizons isimli, herhangi bir şiddet içeriğii barındırmayan 'neşeli' bir simülasyon ve inşa etme oyununda oyunculardan biri, birden karşısında Ku Klux Klan cübbeleri ve gamalı haç işlemeli kostümler giymiş birileriyle karşılaştı. 

Benzer örnekler sayısız çevrim içi çok oyunculu oyunda yaşanıyor;

New York Üniversitesi tarafından hazırlanan yeni rapor, durumun sanılandan çok daha ciddi olduğunu ortaya koyuyor. Rapora göre aşırılık yanlısı ve şiddete meyilli gruplar, gençleri etkilemek ve 'yanlarına almak' için oyunları ve Twitch, Discord gibi platformları kullanıyor.

ABD, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya ve Kore'de 1.128 oyuncuyla yapılan bir ankete göre, katılımcıların %51'inin çok oyunculu oyunlar oynarken geçtiğimiz yıl boyunca bir tür aşırılık yanlısı ifade veya anlatımla karşılaştı. Raporda dikkat çeken detay ise bu tür ifadelerle ve durumlarla karşılaşanların yaşlarına bakıldığında ortaya çıktı.

Buna göre 18 yaşından küçük olan kişilerin aşırılık yanlısı ve şiddete yönlendiren içeriklerle karşılaşma oranı, yetişkinlere göre çok daha fazla.

Bu grupların oyunları hangi yöntemlerle manipüle ettiği de raporda tespit edildi;

Rapora göre aşırılık yanlısı gruplar ya kendi oyunlarını geliştiriyor ya da oyunlar için geliştirdikleri modlarla ihtiyaç duydukları alanı yaratıyorlar. Ayrıca Discord, Twitch ve oyun içi sohbet de bu grupların iletişim ağlarını oluşturuyor.

Raporda durumun ciddiyetine vurgu yapmak için geçtiğimiz yıllarda yaşanan pek çok şiddet ve katliam olayına da değinilmiş durumda. Örneğin 2019 yılında Yeni Zelanda'da iki camiye yönelik gerçekleştirilen saldırı, pek çok video oyun referansı içeriyordu ve canlı olarak yayınlanmıştı.

ABD'de gerçekleşen bir başka saldırıda ise siyahileri hedef alan ırkçı bir genç, saldırısını Discord üzerinden planlamış ve 'grubundakilere' katliamı izlemeleri için Discord üzerinden yayın açmıştı...

Aynı zamanda raporda yine ABD, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya ve Kore'deki çok oyunculu oyuncuların %34'ünün aşırılık yanlısı gruplar tarafından taciz, şiddet ve tehditlere maruz kaldığını ortaya koyuyor. Raporu yayınlayan ekip, platformları ve geliştiricileri durumu kontrol altına almak için adım atmaya davet ediyor.

Daha fazla 'insan' moderatör, daha fazla denetim ve daha gelişmiş yapay zeka araçlarıyla sorunlara hızlı şekilde çözüm üretilmesi gerekiyor. Aksi takdirde her geçen gün büyüyen oyun ve yayın sektörlerinin beraberinde büyük bir şiddet sarmalı da getirmesinden korkuluyor.

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
Konya Selçuklu'da Tekno-Sel ilgisi

Konya Selçuklu'da Tekno-Sel ilgisi

16-04-2024 - TEKNOLOJİ

Yenilikçi Bir Adım: 5G Teknoloji Kampüsü Faaliyete Geçti

Yenilikçi Bir Adım: 5G Teknoloji Kampüsü Faaliyete Geçti

16-04-2024 - TEKNOLOJİ