Türkiye, sigara kullanımında dünya birincisi oldu

Türkiye, kişi başına düşen ortalama günlük sigara tüketim adedi sayısında 17,1 ile dünya birincisi oldu. Türkiye'yi 15,7 adet ile Yunanistan takip etti.

GÜNCEL - 18-01-2024 12:32

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), toplum sağlığına yönelik zararları en aza indirmek amacıyla elektronik sigara kullanımının kontrol altına alınması için acil eylem çağrısında bulundu.

Türkiye'de sigara kullanımı, önemli bir halk sağlığı sorunu olmaya devam ediyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün 2022 yılı verilerine göre, Türkiye'de 15 yaş ve üzeri nüfusun yaklaşık %33'ü, yani 20 milyona yakın kişi sigara içiyor.

Türkiye, kişi başına düşen ortalama günlük sigara tüketim adedi sayısında da dünya birincisi konumunda. Türkiye'de kişi başına düşen ortalama günlük sigara tüketim adedi 17,1 adet. Bu rakam, Türkiye'yi takip eden Yunanistan'da 15,7, İsrail'de 15,5, Japonya ve Avusturya'da 15,4 adet.

Sigara, kanser, kalp hastalığı, felç, kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH) ve diğer birçok hastalık riskini artıran başlıca risk faktörlerinden biridir. Her yıl yaklaşık 8 milyon kişi, sigara kullanımının neden olduğu hastalıklar nedeniyle hayatını kaybediyor.

DSÖ, toplum sağlığına yönelik zararları en aza indirmek amacıyla elektronik sigara kullanımının kontrol altına alınması için acil eylem çağrısında bulundu. Elektronik sigara, geleneksel sigaradan daha az zararlı olarak kabul edilmesine rağmen, içeriğindeki kimyasalların en az sigara dumanında bulunanlar kadar zararlı olabileceği belirtiliyor.

Uzmanlar, sigarayı bırakmak için farklı yöntemler denemek yerine kararlı olmak gerektiğini belirtiyor. Sigarayı bırakmak için birçok etkili yöntem bulunuyor. Bu yöntemler arasında ilaç tedavisi, nikotin replasman tedavisi, davranışsal destek ve grup terapileri yer alıyor.

Sigara içen kişilerin, sigarayı bırakmak için bir uzmandan yardım alması tavsiye ediliyor.

Günün Diğer Haberleri