GÜNCEL
Giriş Tarihi : 11-10-2026 12:14

E-Tebligatta Yeni Dönem: Son Gün 30 Kasım!

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenleme, belirli vergi mükellefleri için elektronik tebligat sistemine kayıt zorunluluğunu kapsıyor. Sisteme henüz dahil olmayan mükelleflerin 30 Kasım 2026 tarihine kadar başvurularını tamamlaması gerekiyor.

E-Tebligatta Yeni Dönem: Son Gün 30 Kasım!

Hazine ve Maliye Bakanlığının hazırladığı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımlandı. Düzenlemeyle vergi daireleri tarafından gönderilen resmî bildirimlerin elektronik ortamda iletilmesine ilişkin kurallar yeniden belirlendi.

Bakkal, doktor ve çiftçiler de kapsamda

Yeni düzenleme; kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini kapsıyor. Bu kapsamda bakkallar, doktorlar, serbest meslek sahipleri ve çiftçiler de vergilendirilme durumlarına göre elektronik tebligat sistemine dahil olmak zorunda olabiliyor.

Ancak düzenleme, bütün vatandaşlar ve tüm çiftçiler için koşulsuz bir zorunluluk getirmiyor. Yükümlülük, mevzuatta belirtilen mükellef grupları için geçerli olacak.

Sıfır araç alanları da ilgilendiriyor

Elektronik tebligat zorunluluğu, belirli taşıtların ilk iktisabında adına kayıt ve tescil yapılan gerçek ve tüzel kişileri de kapsıyor. Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli II sayılı listede yer alan, kayıt ve tescile tabi taşıtları ilk kez edinen kişiler de düzenleme kapsamında bulunuyor.

Son başvuru tarihi 30 Kasım 2026

Tebliğin yayımlanmasından önce sisteme kayıt yaptırmamış ve elektronik tebligat kullanma zorunluluğu bulunan kurumlar vergisi mükellefleri, ilgili gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım 2026’ya kadar kayıt işlemlerini tamamlaması gerekiyor.

Daha önce elektronik tebligat sistemine kayıt yaptıran mükelleflerin yeniden başvuru yapmasına gerek bulunmuyor.

Başvuru nasıl yapılacak?

Elektronik tebligat sistemine dahil olması gereken mükellefler, başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden veya ilgili vergi dairesine müracaat ederek gerçekleştirebilecek. Elektronik başvurularda kimlik doğrulama ve gerekli iletişim bilgisi onaylarının tamamlanması gerekiyor.

Tebligatlar elektronik ortamda takip edilecek

Sistem üzerinden vergi ihbarnameleri ve diğer resmî bildirimler elektronik ortamda iletilebiliyor. Vergi Usul Kanunu’na göre elektronik tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda yapılmış sayılıyor. Bu nedenle mükelleflerin elektronik tebligat adreslerini düzenli olarak kontrol etmeleri önem taşıyor.

Düzenlemede, 65 yaşını doldurmuş kişilerin belirli şartlar çerçevesinde talepte bulunarak sistemden çıkabilmesine ilişkin hükümler de yer alıyor. İsteğe bağlı olarak sisteme dahil olan kişiler de başka bir zorunlulukları bulunmaması halinde çıkış talebinde bulunabiliyor.

Sakarya’daki esnaf ve çiftçiler de dikkat etmeli

Yeni düzenleme, Sakarya genelinde faaliyet gösteren esnafı, şirketleri, serbest meslek sahiplerini ve gerçek usulde vergilendirilen tarımsal kazanç sahiplerini de ilgilendiriyor.

Adapazarı, Serdivan, Akyazı, Hendek, Karasu, Kocaali ve diğer ilçelerde ticari veya zirai faaliyet yürüten mükelleflerin, elektronik tebligat yükümlülüklerini kontrol etmeleri gerekiyor. Sisteme kayıt zorunluluğu bulunduğu halde henüz başvuru yapmayan mükellefler için 30 Kasım 2026 son tarih olarak öne çıkıyor.

AdminAdmin